Logo nedir? Lafız fehvaı olarak ana mukabillığı dilimizde amblem olan, bir sorunin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, fehvaını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak sorunletmenin veya organizasyonun sütun olarak yaptığı soruni sembolize edebileceği kabil, markanın kendi fehvaı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çdüzenışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı derunerik ve anlamlara sahip kabil.
Sorusu sorulduğunda kelime fehvaının haricinde, birgeniş logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan erkek veya kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı olabildiğince önemlidir. Diğer taraftan logo tasavvur çdüzenışmasını yapacak erkek veya kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çdüzenışmanızı kesinlikle değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çdüzenışma sizin, sorunletmenizin ve bundan sonraki çdüzenışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çdüzenışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değsoruntirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka derunin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çdüzenışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş alanı ile faaliyette bulunan şirketler derunin daha çok tercih edilebilir. Yegâne bir sektörde canlılık gösteren sorunletmelerin genellikle logoları kolü özümleme eder. Ama ansızın bir küme kol ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda izhar etmek imkansızdır.
Logo ne sorune yarar?
İşletmeler derunin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası sıfır bir işletme olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dönem aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile alay malay gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, oldu aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Kırık dökük halini düşünmeye çdüzenışın. Markaların logoları olmadan elhak marka olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple sorunletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza her hâlde adımlarla devam edebilmek adına “logo tasavvur” çdüzenışması ile mirlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) söylem eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta kâh kişilerin bir görünüşte tanılamanmasını sağlayan sorunaretlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Yalın, hafif anlaşılır, sınırırlanması hafif, olası olduğunca az skorda renkten oluşmalıdır. Her çbedel baskı ve kesim tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok ufak tefek ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok muhteşem ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Farklı şirket evet da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa saik vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya muhteşem beis verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili tesisun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin hapishaneğine makul olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini kesinlikle tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin kanatısaf lazım rengi lazım şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dönem birlikte temizılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün evet da şirket derunin logo tasarlanacağı dönem o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında haber sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dönem simgenin taşıyacağı fehva bakımında bu haber çok önemlidir.
No comments yet, be the first!